Leveres i samarbejde med ANUVU
For at sikre en professionel, fleksibel og fremtidssikret leverance og service, leverer vi i Seasat Starlink løsninger i samarbejde med vores tætte partner Anuvu. Dette samarbejde sikrer at vi kan tilbyde Starlink med den kvalitet i service, support og håndtering som vores kunder forventer.
Hvad skal du være opmærksom på?
Selvom antenne og abonnement er overskueligt, så er der flere ting du bør være opmærksom på når du overvejer Starlink:
- Håndtering af data-forbrug.
Starlink abonnementer har et data-loft. Bruger man mere data end allokeret vil systemet enten lukke ned eller der faktureres for overforbrug. Det er vigtigt at have en klar plan for hvordan forbruget monitoreres, kontrolleres og eventuelt begrænses.
- Håndtering af flere WAN input.
Vi oplever typisk at Starlink installeres på et skib der allerede har forskellige kommunikationsformer, såsom VSAT og 4G. Der er nødvendigt at have udstyr der kan håndtere flere inputs og eventuelt kontrollere dem intelligent, så den samlede forbindelse optimeres. Dette klares oftest af en SD-WAN løsning.
- Behov for back eller supplement?
Starlink tilbyder ingen SLA eller garanti for hverken performance, båndbredde, oppetid, priser eller betingelser. Det er en take-it-or-leave-it løsning og Starlink forbeholder sig ret til at ændre alting med kort varsel.
Det bør man holde sig for øje når skibe i stigende grad bliver mere "connected" hvor både skibsoptimering og forretningsgange kræver en internetforbindelse. Det betyder at et skibs Satcom/4G forbindelse i stigende grad bliver kritisk infrastruktur. Er dette tilfælde, bør man grundigt overveje mulighederne for backup og supplement til en Starlink forbindelse.
Hvis du stadig er nysgerrig, så book et kort møde med os her: